پروژه نیروگاه خورشیدی هتل داد یزد

مشخصات فنی پروژه

تجهیزات برند مدل تعداد کشور سازنده
پنل خورشیدی DAH SOLAR DHM60 80 چین
اینورتر خورشیدی SMA SUNNY TRIPOWER 20000TL 1 آلمان

درباره پروژه، مراحل و نحوه اجرا

نیروگاه خورشیدی هتل داد با نصبِ برترین سازه مدرن از نظر مصرف انرژی خورشیدی، تولیدِ برقِ خود را به سالانه ۴۰،۰۰۰ کیلووات ساعت رسانده است و باعث کاهش تولید ۲۵ تن گاز دی اکسید کربن در سال شده است. این نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه به ظرفیت ۲۰ کیلووات است و کلیه مراحل احداث نیروگاه شامل مشاوره، ارائه طرح توجیهی فنی – اقتصادی، تامین تجهیزات، نصب و راه اندازی توسط شرکت دادمان یزد صورت پذیرفته است. مراحل نصب این نیروگاه دوازدهم بهمن سال ۹۵ آغاز شد و در هفدهم بهمن ماه به پایان رسید. این پروژه ۶ روز به طول انجامید و پس از بازدید شرکت توزیع نیروی برق استان یزد و تایید فنی نصب نیروگاه، اجازه نصب کنتور داده شد.

از نکات مثبت این نیروگاه می توان به اجرای این پروژه به عنوان اولین هتل سبز ایران و به عنوان هتلی پیشرو در استفاده از انرژی های پاک در ایران اشاره کرد.

سال اول ۴۰،۰۰۰ کیلووات ساعت برق تولید می کند و با در نظر گرفتن افت ناچیز سالیانه پنل ها در طول مدت ۲۰ سال تولید نیروگاه به 685,000 کیلووات ساعت خواهد رسید. در طول ۲۰ سال این نیروگاه سبب کاهش تولید ۴۴۰ تن گازهای گلخانه ای می شود و در مقایسه با نیروگاه هایی که با استفاده از گاز طبیعی تولید برق می کنند از هدر رفت ۶۷.۰۰۰ متر مکعب گاز طبیعی جلوگیری می کند. در مقایسه با نیروگاه های گازی نیز کاهش مصرف آب به میزان ۲.۵۶۰.۰۰۰ عدد (بطری آب معدنی ۳۰۰ سی سی) را به دنبال دارد. بهتر است بدانید، برای جلوگیری از تولید این میزان گاز گلخانه ای می بایست در حدود ۱۷۱۰ اصله درخت کاشته شود. نکته قابل تامل اینکه این میزان آلایندگی را می توان با ۱۴دور حرکتِ یک اتومبیل سراسر ایران مقایسه کرد.

هدف از اجرای پروژه

در دنیایی که زمین هر روز گرم‌تر می‌شود و زنگ خطرها برای نابودی محیط زیست به صدا درآمده، همه بخش‌ها در تکاپو برای کمک هستند. صنعت گردشگری و سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) سال 2012 را با عنوان «گردشگری و انرژی پایدار» نام گذاری کرد.  صنعت گردشگری به تنهایی مسئول پنج درصد دی اکسید کربن و گازهای گلخانه‌ای تولید شده در جهان است. از این میزان یک درصد متعلق به هتل‌ها و دیگر انواع اقامتگاه‌هاست. به همین دلیل صنعت گردشگری باید نسبت به بهینه سازی مصرف انرژی مسئولانه رفتار کند.

در راستای دسترسی به این اهداف، هتل داد به پیشنهادِ شرکتِ دادمانِ تصمیم گرفت علاوه بر تلاش برای توسعۀ پایدارِ گردشگری، تبدیل شود به یکی از ناجی ‌های زمین و محیط زیستی که تغییراتِ اقلیمی کم کم فرصتِ نفس کشیدن را از آن می گیرد، می ‌دانست که یزد به دلیلِ موقعیتِ جغرافیایی و شرایط اقلیمی اش یکی از بهترین و پُرقدرت ‌ترین منابعِ انرژی پاک یعنی انرژی خورشیدی را در اختیار دارد و این امکان را ایجاد می کند تا مصرف برق خود را از این منبع پایدار و قدرتمند تامین کند.

درباره هتل داد یزد

dadhotel

هتل داد به عنوان تنها هتل ۴ستاره استان یزد که در دل بافت تاریخی قرار دارد، نمونه ای بی نظیر از یک هتل کلاسیک با سبکی ایرانی – یزدی است. این هتل نمونه ای شاخص از معماری اصیل ایرانی و روایتگر آداب، فرهنگ و سنت این مردمان است. این مجموعه در مجاورت شناخته شده ترین یادگارهای تاریخی یزد از جمله؛ آتشکده زرتشیان، مسجد جامع، موزه آب، زندان اسکندر، مجموعه امیرچخماق و محله تاریخی فهادان قرار دارد و شامل اتاق های یک تخته، دو تخته، سه تخته، اتاق های متصل به هم ( چهار تخته)، ماه عسل و رویال سوئیت، با طراحی سنتی و امکانات رفاهی مدرن است. خدمات رفاهی این مجموعه شامل دو رستوران، کافی شاپ، کافه گالری، مجموعه آبی، اینترنت رایگان، خدمات خشکشویی، تاکسی سرویس، فروشگاه صنایع دستی، آژانس مسافرتی جهت برگزاری تورهای مختلف و خرید بلیت، پارکینگ مسقف(با ظرفیت محدود) و سالن همایش جهت برگزاری جشن، سمینار، همایش و سایر مراسم می باشد. مجموعه داد تمام تلاش خود را کرده است تا با در نظر گرفتن سلیقه ها و انتظارات متفاوت، خدمات نوین و بدون نقصی را ارائه دهد. معماری برجسته و دلربای این هتل شما را مجاب می کند تا با فنجانی چای ساعت ها در حیاط مرکزی آن بنشینید و لحظاتی را ثبت کنید که یادآوری اش همواره دلتان را روشن نگه دارد. پشت بام این هتل بدون شک زیباترین قسمت های این بنا است که می توان رخ به رخ با تاریخ، سطر به سطر تاریخ و فرهنگ این شهر را مرور کرد.

اطلاعات تماس

آدرس : یزد – خیابان دهم فروردین
تلفن : ۳۶۲۲۹۴۰۰-۰۳۵
وب سایت : www.dadhotel.com