پروژه نیروگاه خورشیدی باشگاه ورزشی نگار

مشخصات فنی پروژه

تجهیزات برند مدل تعداد کشور سازنده
پنل خورشیدی SUNTECH STP320-24/Vfw 64 چین
اینورتر خورشیدی SMA SUNNY TRIPOWER 20000TL 1 آلمان

درباره پروژه، مراحل و نحوه اجرا

این نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه به ظرفیت 20 کیلووات می باشد. کلیه مراحل احداث نیروگاه شامل مشاوره، ارائه طرح توجیهی فنی – اقتصادی، تامین تجهیزات، نصب و راه اندازی توسط شرکت دادمان یزد صورت پذیرفته است. مراحل نصب این نیروگاه در اواخر تیر ماه سال 99 آغاز گردید و در اوایل مرداد ماه به پایان رسیده است. مدت زمان اجرای پروژه 15 روز بوده است. پس از بازدید شرکت توزیع نیروی برق استان یزد و تایید فنی نصب نیروگاه، مجوز نصب کنتور داده شد.

از نکات مثبت این نیروگاه اجرای پروژه برروی سوله موجود سالن ورزشی بوده که از فضای بدون استفاده، بهره برداری گردیده است و هزینه سرمایه گذاری اولیه کمتر گردیده است و از زیرساخت های موجود مانند سقف سوله بدون استفاده و انشعاب برق صنعتی موجود استفاده گردیده.

از نکات منفی این پروژه می توان به خروجی آن اشاره کرد که چون نحوه قرارگیری پنلها مطابق با وضعیت موجود سوله است، خروجی به میزان 1% از میزان نرمال کمتر می باشد. با در نظر گرفتن تمامی موارد اجرای نیروگاه برروی سوله این شرکت کاملا منطقی و اقتصادی می باشد.

این پروژه سال اول 34000 کیلووات ساعت برق تولید می کند و با در نظر گرفتن افت ناچیز سالیانه پنلها در طول مدت 20 سال تولید نیروگاه به 635000 کیلووات ساعت خواهد رسید. در طول 20 سال این نیروگاه باعث کاهش تولید 413 تن گازهای گلخانه ای می گردد. در مقایسه با نیروگاههایی که با استفاده از گاز طبیعی تولید برق می کنند از هدر رفت 63.000 متر مکعب گاز طبیعی جلوگیری می کند. در مقایسه با نیروگاههای گازی باعث کاهش مصرف آب به میزان 2.406.000 عدد (بطری آب معدنی 300 سی سی) می گردد. برای جلوگیری از تولید این میزان گاز گلخانه ای می بایست در حدود 1600 اصله درخت کاشت شود همچنین این آلایندگی معادل این است که یک اتومبیل 13 دور سرتاسر ایران را طی کند.

هدف از اجرای پروژه

فرقی نمی کند در چه زمینه ای فعالیت داریم، مهم این است که رسالتمان در قبال محیط زیست را درست انجام دهیم، به خصوص حالا که زنگ خطر تاثیر مخرب سوخت های فسیلی، یکی از مهم ترین منابع تامین انرژی بشر به صدا درآمده است. انرژی جزء جدایی ناپذیر زندگی بشر است اما خوشبختانه منابع تجدیدپذیر در سال های اخیر فرصتی را برای بشر ایجاد کرده اند که تا حد زیادی آسیب های ناشی از سوخت های فسیلی را جبران و از سوی دیگر چالش جدی شمارش معکوس اتمام منابع انرژی تجدیدناپذیر را تا حدود زیادی رفع می‌ کنند.

سالن ورزشی نگار یکی از نخستین مجموعه ورزشی ها در ایران است که از پنل های خورشیدی برای تامین برق خود استفاده می کند. این مجموعه علاوه بر ارزشی که برای مسئولیت اجتماعی خود قائل شده است، تا حد چشمگیری در مصرف انرژی و هزینه های مرتبط با آن صرفه جویی کرده است، یک نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۰ کیلووات که در طول ۲۰ سال باعث کاهش تولید ۴۱۳ تن گاز گلخانه ای می شود. این باشگاه علاوه بر ماهیت فعالیتش که تلاش برای سلامت جسم و روان افراد است، با این اقدام به جمع حامیان محیط زیست نیز پیوسته است.

درباره باشگاه ورزشی نگار

باشگاه ورزشی نگاردر ماه مهر سال ۱۳۹۴، با هدف افزایش سلامتی و شادابی جامعه، به ویژه افراد شهر یزد، باشگاه ورزشی نگار تأسیس شد. این باشگاه امیدوار است در آینده نه چندان دور، علاوه بر ارائه خدمات ورزشی به همشهریان عزیز، نقش مهمی در پرورش استعدادهای ورزشی در حوزه تنیس در استان ایفا کند.

اطلاعات تماس

آدرس : یزد، قاسم آباد، میدان دانش آموز، بلوار فردوسی، میدان امینی، کوچه بشارت، باشگاه ورزشی نگار
تلفن : ۳۸۳۰۳۹۷۷-۰۳۵
وب سایت : www.yazdtennis.com