پروژه نیروگاه خورشیدی شرکت دادمان یزد

مشخصات فنی پروژه

تجهیزات برند مدل تعداد کشور سازنده
پنل خورشیدی DAH SOLAR DHM72 ۳۱۶ چین
اینورتر خورشیدی SMA SUNNY TRIPOWER 25000TL ۴ آلمان

درباره پروژه، مراحل و نحوه اجرا

این نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه به ظرفیت 100 کیلووات است و کلیه مراحل احداث نیروگاه شامل مشاوره، ارائه طرح توجیهی فنی – اقتصادی، تامین تجهیزات، نصب و راه اندازی توسط شرکت دادمان یزد صورت پذیرفته است. مراحل نصب این نیروگاه در اواخر بهمن سال 97 آغاز شد و در اوایل اسفند ماه به پایان رسید. اجرای این پروژه 25 روز به طول انجامید و پس از بازدید صورت گرفته توسط شرکت توزیع نیروی برق استان یزد و تایید فنی نصب نیروگاه، مجوز نصب کنتور صادر شد.

از نکات مثبت این نیروگاه اجرای پروژه برروی سوله موجود در کارخانه است، زیرا از این طریق علاوه براینکه از فضایی بلااستفاده بهترین بهره‌ برداری صورت گرفته، در هزینه سرمایه گذاری اولیه نیز صرفه جویی شده است. همچنین از زیرساخت های موجود در این فضا مانند سقف سوله و انشعاب برق صنعتی نیز استفاده شد.
البته گفتنی است، از نکات منفی این پروژه می توان به خروجی آن اشاره کرد که چون نحوه قرارگیری پنل ها مطابق با وضعیت موجود سوله طراحی شده است، خروجی به میزان 3درصد از میزان نرمال کمتر می باشد. نهایتا با در نظر گرفتن تمامی موارد ذکر شده، اجرای نیروگاه بر روی سوله این شرکت کاملا منطقی و اقتصادی است.

این پروژه سال اول 175.000 کیلووات ساعت برق تولید می کند و با در نظر گرفتن افت ناچیز سالیانه پنل ها در طول مدت 20 سال تولید نیروگاه به 3.234.000 کیلووات ساعت خواهد رسید. در طول 20 سال این نیروگاه سبب کاهش تولید 2100 تن گازهای گلخانه ای می شود و در مقایسه با نیروگاه هایی که با استفاده از گاز طبیعی تولید برق می کنند، از هدر رفت 320.840 متر مکعب گاز طبیعی جلوگیری می کند. در مقایسه با نیروگاه های گازی نیز کاهش مصرف آب به میزان 12.242.000 عدد (بطری آب معدنی 300 سی سی) را به دنبال دارد. بهتر است بدانید که برای جلوگیری از تولید این میزان گاز گلخانه ای می بایست در حدود 8170 اصله درخت کاشته شود. نکته قابل تامل اینکه این میزان آلایندگی را می توان با 65دور حرکتِ یک اتومبیل سراسر ایران مقایسه کرد.

هدف از اجرای پروژه

سالها است باتوجه به محدودیت منابع تجدیدناپذیر و آگاهی از قدرت و قابلیت های چشمگیر و بی انتهای انرژی خورشیدی اقبال جهانی نسبت به استفاده از آن افزایش پیدا کرده است و بدون شک در آینده نزدیک، این گوی آتشین و قدرتمند جهان را دگرگون خواهد کرد. دادمان یزد با بهره گیری از استانداردهای روزِ جهانی و ملی، فناوری های دوستدار محیط زیست، کاهش هزینه ها در کنارِ بازدهی و اعتماد بیشتر، به این صنعت به حوزه نیروگاه های خورشیدی ورود پیدا کرد و با بالاترین کیفیت، خدماتی مانند طراحی، مشاوره، تامین تجهیزات، نصب و بهره برداری، تعمیر و نگهداری و خدمات پس از فروش را ارائه می دهد. هدف ما این است که با تمام توان فنی و بهره گیری از دانش روز و تجربه علمی و عملی خود، برای توسعه راه حل های بهره برداری و ذخیره سازی انرژی خورشیدی برنامه ریزی و اقدام کنیم. تجربه علمی و عملی و وجود متخصصین مجرب باعث شده دادمان یزد با اطمینان خاطر متعهد به ارائه باکیفیت ترین تجهیزات، نصب مطمئن نیروگاه خورشیدی، اتمام پروژه طبق زمان درج شده در قرارداد، پایش میزان برقِ تولیدی نیروگاه به صورت روزانه و نظارت دقیق و مستمر و ارائه خدمات مورد نیاز در کوتاه ترین زمان ممکن شود. کلیه خدمات و نظارت ها توسط مجرب ترین متخصصان، مطابق با استانداردهای روز دنیا و براساس قرارداد صورت می گیرد.

درباره شرکت دادمان یزد

dadhotelشرکت دادمان یزد در سال 1394 با تمرکز اصلی بر روی توسعه انرژی های نو و بهینه سازی مصرف انرژی در کشور و نیز برق رسانی، فعالیت خود را آغاز کرد و درحال حاضر در حوزه نیروگاه های خورشیدی در حال فعالیت است. این شرکت با به کارگیری استانداردهای جهانی و ملی، خدمات گسترده ای شامل؛ طراحی، مشاوره، تامین تجهیزات، نصب و بهره برداری، تعمیر و نگهداری و خدمات پس از فروش ارائه می دهد.
در حال حاضر، شرکت دادمان یزد به عنوان یکی از شرکت های مجاز پذیرفته شده در حوزه انرژی های تجدیدپذیر توسط شرکت های توزیع نیروی برق در سراسر کشور، فعالیت می کند. این شرکت تاکنون پروژه های متعددی را در زمینه مطالعات فنی اقتصادی، طرح امکان سنجی پروژه ها، امور پیمانکاری و مشاوره به ویژه در حوزه انرژی های تجدیدپذیر به اتمام رسانده است.

اطلاعات تماس

آدرس : یزد – خیابان دهم فروردین – جنب هتل داد
تلفن : ۳۶۲۲۹۴۲۷-۰۳۵
وب سایت : www.dadmann.com