استفاده از انرژی خورشیدی در باغ های شخصی

اگر اهل زندگی در طبیعت باشید، مطمئناً لذت داشتن یک باغ را می دانید. گیاهان در اطراف خانه واقعاً می توانند شرایط آب و هوایی منزل را بهبود ببخشند و به کاهش استرس کمک کنند.
با داشتن یک باغ شخصی شما با کاشت ارگانیسم هایی که اکسیژن تولید می کنند و دی اکسید کربن را جذب می کنند، به محیط زیست کمک می کنید. حالا اگر راهی باشد که بتوانید به محیط زیست کمک بیشتری کنید چه می کنید؟ اگر جواب این سوال برایتان جذاب است این مقاله را مطالعه کنید. این مقاله به چگونگی استفاده از پنل‌های خورشیدی برای باغ شما می پردازد،  پشتوانه استفاده از پنل‌های خورشیدی در باغهای شخصی علمی است که این فناوری را دقیق بررسی می کند و توضیح می دهد که آیا اینکار یک سرمایه گذاری ارزشمند است یا خیر. پس از خواندن این مقاله، اگر تصمیم به استفاده از این فناوری دارید باید به خوبی توسط متخصصان شرکت دادمان راهنمایی شوید.

آیا می توان پنل های خورشیدی را در باغ قرار داد؟

اولین سوالی که باید از خود بپرسید: آیا امکان نصب پنل های خورشیدی در باغ شما وجود دارد؟ پاسخ این سوال یک بله قاطع است. در واقع، این موضوع حتی توصیه می شود زیرا باغ باید از نور فراوان استفاده کنند و عملا بسیار در معرض نور خورشید هستند.
شما می توانید با کاهش مصرف برق خود برای روشنایی باغ یا استفاده از سیستم های آبیاری اتوماتیک، از شگفتی های فتوولتائیک بهره مند شوید. اگر آب پاش دارید که با برق کار می کند، می توانید از برق خورشیدی برای راه اندازی ان استفاده کنید.
اگر فضای بزرگی در باغ خود دارید، می توانید پنل ها را در زاویه مناسب جایی که بیشتر در معرض نور خورشید قرار دارند نصب کنید و  از این طریق فقط چند قدم از درب منزل خود یک منبع برق سازگار با محیط زیست دارید. حتی می‌توانید از این پنل ها به عنوان سایه بان پارکینگ خودرو خود استفاده کنید به این ترتیب دیگر نگران نصب سقف نخواهید بود. آنچه شما نیاز دارید فضای کافی، تجهیزات نصب و پانل های با کیفیت بالا و طراحی متخصصان ما است.

پنل های خورشیدی و فن آوری های خورشیدی برای کشاورزی و باغبانی شهری

پنل های خورشیدی باغی یکی از انواع نوآوری های فناوری خورشیدی در کشاورزی است. آنها برق رایگان را برای ساکنان فراهم می کنند از این برق برای تأمین تجهیزات باغبانی مانند فواره ها و پمپ‌های کشنده آب از چاه و … می توان استفاده کرد.
فناوری های تولید برق خورشیدی برای کشاورزان در مقیاس بزرگ تر مفید است. برای باغ ها یا مزارع در مناطق دور افتاده با مصرف برق کم، داشتن پنل های خورشیدی می تواند اتوماسیون مزارع را بدون نیاز به اتصال به شبکه بسیار آسان کند.
به عنوان مثال، اگر دام پرورش می دهید و می خواهید آنها را از شکارچیان و سارقان دور نگه دارید ، می توانید از آنها با حصارهای برقی خورشیدی محافظت کنید، که محافظت بیشتری برای گله های شما ایجاد می کند. همانطور که گفته شد از پمپ های آب که با برق خورشیدی  کار می کنند نیز می توان استفاده کرد، که دریک سیستم آبیاری هوشمند به آنها امکان می دهد آب کافی مورد نیاز گیاهان بدون نیاز به گردش در مزرعه و آبیاری دستی انجام دهند.
چراغ های خورشیدی می توانند مناطق خاصی از حیاط را روشن کنند تا دید خوبی به وجود بیاید و به راحتی متجاوزان بترساند یا آفات را از بین ببرد.
یک فناوری نوآورانه خورشیدی برای استفاده در فضای باز، Smart Flower است که  یک صفحه خورشیدی به شکل گل است که برای به حداکثر رساندن جذب فوتون، خورشید را شناسایی و ردیابی می کند. این فناوری کاملاً شبیه به فوتوتروپیسم گیاهان است که وضعیت خود را برای رسیدن به نور حداکثری خورشید تغییر می دهند. ثابت شده استفاده از این تجهیزات می توانند تا 40٪ بیشتر  از تجهیزات معمولی نرخ بهره وری افزایش دهند.
تمام این فناوری ها بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافی در قبض برق امکان پذیر است. البته لازم به ذکر است که برای برای راه اندازی این سامانه ها به مبالغ زیادی پول احتیاج است، خصوصاً اگر به انرژی زیاد و شبانه روزی نیاز داشته باشید.

آیا پنل های خورشیدی باغ گران ترند؟

با توجه به هزینه نصب و پانل ها، پنل های خورشیدی باغ می تواند تقریبا به همان قیمت مدل های نصب شده پشت بام ها گران باشند. مطمئناً، اگر یک گلخانه یا مزرعه در مقیاس بزرگ کار می کنید، بسته به اندازه منطقه تحت پوشش، به پانل های بیشتری برای تأمین انرژی کل سیستم خود احتیاج دارید.
به علاوه این فناوری بازده فوری مورد توجه سرمایه گذاران را اغلب برآورده نمی کنند، ولی اگر اگر سیستم های مقیاس بزرگ استفاده شود یا محل مورد نظر در مکان دور از شبکه باشد، ممکن است چنین نباشد.
فن آوری های خورشیدی پیشرفته تر، مانند Smart Flower، نیز به دلیل قابلیت های سطح بالایی دارند در حال حاضر برای اهداف تامین برق واقعی مقرون به صرفه نیستند و بسیار گران تر از سایر فناوری های خورشیدی معمول هستند.
ولی اگر فضای زیادی دارید و مشکل مالی ندارید این مزیت بزرگی  است که شما می توانید از فضای موجود در ملک خود استفاده کنید و سایه بان، سقف پارکینگ یا آلاچیق خورشیدی و… داشته باشید.

نتیجه

داشتن یک باغ نه تنها می تواند فضای زندگی شما را زیبا کند، بلکه می تواند به بهبود کیفیت هوای خانه شما کمک کند. اگر یک باغ یک هکتاری دارید، نگهداری و مراقبت از آن می تواند مشکل باشد. خوشبختانه راهی برای مدیریت موثر باغ، مزرعه یا حیاط خانه شما وجود دارد بدون اینکه مجبور باشید زیاد راه بروید یا هر روز برای انجام کارهای مزرعه یا باغبانی فعالیت اضافی کنید.
با استفاده از فناوری خودکار، می توانید گیاهان خود را آبیاری کنید، به پرندگان خود غذا دهید، دام و اسب های خود را گرم کنید و حتی با حصارکشی برقی از اموال خود محافظت کنید.
این فرآیندها با استفاده از صفحات خورشیدی می توانند حتی راحت تر و کارآمدتر شوند. به این ترتیب می توانید همه این اتوماسیون ها را بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافی در قبض برق خود انجام دهید. به شرط داشتن نور خورشید پایدار حتی می توانید بدون اتصال به شبکه این کار را انجام دهید.

علاوه بر این، شما با استفاده از یک منبع انرژی تجدید پذیر به حفاظت از محیط زیست کمک می کنید. بنابراین اگر این ایده را دوست دارید، هم اکنون با متخصصان شرکت دادمان ارتباط بگیرید.

این مطلب را با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید!