پروژه نیروگاه خورشیدی شرکت الکتروسیم

مشخصات فنی پروژه

تجهیزات برند مدل تعداد کشور سازنده
پنل خورشیدی SUNTECH STP320-24/Vfw ۱۵۸ چین
اینورتر خورشیدی SMA SUNNY TRIPOWER 25000TL ۲ آلمان

درباره پروژه، مراحل و نحوه اجرا

این نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه به ظرفیت 50 کیلووات است و کلیه مراحل احداث نیروگاه شامل مشاوره، ارائه طرح توجیهی فنی – اقتصادی، تامین تجهیزات، نصب و راه اندازی توسط شرکت دادمان یزد صورت پذیرفته است. مراحل نصب این نیروگاه در اواخر بهمن سال 97 آغاز شد و نیمه اسفند ماه به پایان رسید. اجرای این پروژه 18 روز به طول انجامید و پس از بازدید صورت گرفته توسط شرکت توزیع نیروی برق استان یزد و تایید فنی نصب نیروگاه، مجوز نصب کنتور صادر شد.

از نکات مثبت این نیروگاه اجرای پروژه برروی سوله موجود در کارخانه است، زیرا از این طریق علاوه براینکه از فضایی بلااستفاده بهترین بهره‌ برداری صورت گرفته، در هزینه سرمایه گذاری اولیه نیز صرفه جویی شده است.

البته گفتنی است، از نکات منفی این پروژه می توان به خروجی آن اشاره کرد که چون نحوه قرارگیری پنل ها مطابق با وضعیت موجود سوله طراحی شده است، خروجی به میزان 5درصد از میزان نرمال کمتر می باشد.

نهایتا با در نظر گرفتن تمامی موارد ذکر شده، اجرای نیروگاه برروی سوله ی این شرکت کاملا منطقی و اقتصادی است.
این پروژه سال اول 87.500 کیلووات ساعت برق تولید می کند و با در نظر گرفتن افت ناچیز سالیانه پنل ها در طول مدت 20 سال تولید نیروگاه به 1.617.000 کیلووات ساعت خواهد رسید. در طول 20 سال این نیروگاه سبب کاهش تولید 1051 تن گازهای گلخانه ای می شود و در مقایسه با نیروگاه هایی که با استفاده از گاز طبیعی تولید برق می کنند از هدر رفت 160.500 متر مکعب گاز طبیعی جلوگیری می کند. در مقایسه با نیروگاه های گازی نیز کاهش مصرف آب به میزان 6.121.000 عدد (بطری آب معدنی 300 سی سی) را به دنبال دارد. بهتر است بدانید که برای جلوگیری از تولید این میزان گاز گلخانه ای می بایست در حدود 4100 اصله درخت کاشته شود. نکته قابل تامل اینکه این میزان آلایندگی را می توان با 33 دور حرکتِ یک اتومبیل سراسر ایران مقایسه کرد.

هدف از اجرای پروژه

ما انسان ها پیوند عمیق و ناگسستنی با زمین داریم، بنابراین با تمام توان باید هرآنچه لازم است انجام دهیم تا آن را حفظ کنیم، زیرا بقای ما به حفاظت از این کره خاکی بستگی دارد. انرژی های تجدیدپذیر علاوه بر اینکه شمارش معکوس اتمام‌شان، مدت ها است که به صدا درآمده، استفاده از آن ها تهدیدی جدی محسوب می شود برای محیط زیست؛ تهدیدی غیرقابل جبران و دردناک. خوشبختانه اما دانشمندان و متخصصان توانستند با بهره گیری از انرژی های تجدیدپذیر، فرصتی جدید و بی نظیر برای تامین انرژی ایجاد کنند. خورشید یکی از منابع اصلی انرژی تجدیدپذیر است که این روزها به خصوص صنایع، به دلیل پتانسیل های بالایش اتقبال بی نظیری از آن کرده اند.

شرکت الکتروسیم بیش از سه دهه است که به واسطه تولید سیم لاکی گرد مسی با بزرگان صنعت کشور در ارتباط است، بنابراین تامین انرژی ارزان و در عین حال قدرتمند برای چنین مجموعه ای از اهمیت بسیاری برخوردار است. همین امر سبب شد این مجموعه صنعتی از سال 97 توسط شرکت دادمان یزد به پنل های خورشیدی مجهز شود و علاوه بر پیوستن به حامیان محیط زیست و انجام مسئولیت اجتماعی خود، تا حدود بسیاری در هزینه های مرتبط با تامین انرژی صرفه جویی کند.

درباره شرکت الکتروسیم

elsشرکت الکتروسیم در سال 1370 تاسیس شد و با هدف تولید سیم لاکی گرد مسی در رنج 15/0 تا 9/1 میلیمتر در کلاس های حرارتی مختلف، فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. از بدو تاسیس تاکنون تقریبا تمامی تولیدات این شرکت به تعدادی از تولیدکنندگان صاحب نام در صنعت الکتروموتور، ترانس و… عرضه شده است. محصولات این شرکت دارای نشان استاندارد ملی ایران است و تولید آنها براساس استاندارد های معتبر جهانی همچون IEC ، DIN، JIS و … صورت می گیرد و باتوجه به سفارش مشتری امکان پذیر است. این شرکت همچنین دارای سیستم مدیریت کیفیت، براساس استاندارد بین المللی ISO 9001:2015 از شرکت DQS آلمان و عضو شبکه جهانی کیفیت (IQNET) نیز است.
پیگیری ها و تلاش های این مجموعه سبب شده، شرکت الکتروسیم در سال های متمادی به عنوان واحد نمونه از طرف اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی و همچنین اداره کل صنایع استان یزد انتخاب شود. کسب عنوان واحد نمونه صنعت سبز و واحد نمونه دوستدار کارگر، از دستاورد های الکتروسیم درطول سال ها فعالیت است.

اطلاعات تماس

آدرس : یزد – شهرک صنعتی جهان آباد
تلفن : ۳۲۳۷۲۱۰۱-۰۳۵
وب سایت : www.els.ir